Ders İçerikleri

MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
MUĞLA MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇOCUK BAKIMI VE GENÇLİK HİZMETLERİ
ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI
DERS İÇERİKLERİ
1.YARIYIL
TDB 1801 Türk Dili-I
Türk Dili dersleri, öğrencilerin Türk dilinin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermelerini; duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazanmalarını; onların yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözcük hazinelerini geliştirmelerini; okudukları metinleri ya da dinledikleri programları doğru olarak anlayabilme kurallarını öğrenmelerini; kişiler ve kitleler arasındaki iletişimin temeli olan dil becerilerini geliştirmelerini hedeflemektedir.
ATB 1801 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-I
Konuyla ilgili genel kavramlar, Osmanlı İmparatorluğu’nun yıkılış sebepleri, Milli Mücadele için yapılmış olan hazırlıklar, kongreler, Sevr Antlaşması, savaşlar, TBMM’nin açılması, Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Antlaşması ile ilgili konular tartışılmaktadır
YDB 1801 İngilizce-I
İngilizce dilbilgisinin temel özellikleri, kelime bilgisi ve yazma becerisi, konuşma pratikleri, kendilerini ifade etme yeterliliği, okuduğunu ve dinlediğini anlama yetisi öğretilmektedir.
ÇGP 1001 Eğitimde Araç-Gereç Geliştirme
Bu dersin amacı öğrenciye okulöncesi eğitimde araç gereç geliştirme yeterlikleri kazandırmaktır. Ayrıca bu derste öğrencilerin sınıflarında uygulayabilecekleri sınıf yönetimi ile ilgili araç gereçler planlaması, kukla ve aksesuarlar yapmalarının öğretimi de hedeflemektedir. 
ÇGP 1003 Çocuk Gelişimi-I
Okul öncesi dönemde ve bebeklik döneminde gelişim ilkeleri, temel gelişim kavramları, gelişimi etkileyen etmenler ve gelişim kuramları, 0-8 yaş arası çocukların motor, bilişsel, dil, sosyal, duygusal ve özbakım gelişim özellikleri incelenecek.
ÇGP 1005 Çocuk ve Oyun
Oyun ve oyuncağın tarihçesi, oyunun önemi, çocuğun gelişimine katkıları incelenir. Oyun ile ilgili kuram ve görüşler, çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamaları ve farklı gelişen çocuklarda oyun ele alınır ve uygulama örneklerini öğrenir.
ÇGP 1007 Anne Çocuk Beslenmesi
Beslenmenin tanımı, önemi ve besin öğelerini inceler, hamile ve süt veren kadının beslenmesi, beslenmenin anne ve çocuk sağlığı açısından önemine dikkat çeker. 0 – 6 yaş çocuklar için yaşa özel beslenme özellikleri ve beslenme sorunları ile bu sorunlara yaklaşımları tartışır
ÇGP 1009 Kaynaştırma Eğitimi
Kaynaştırma-normalleştirme-bütünleştirme, destek hizmet kavramları, kaynaştırmanın tarihsel gelişimi, kaynaştırmanın yasal dayanakları, kaynaştırma ekibinin sorumlulukları, sosyal kabul, farklı yetersizliğe sahip kaynaştırma öğrencilerine yönelik destek özel eğitim hizmetleri, öğretim ve değerlendirme süreçlerini uyarlama.
ÇGP 1015 Çocuğu Değerlendirme

Çocukları değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazanır
ÇGP 1011 Çocuk ve Müzik
Bu dersin amacı, öğrencilerin okul öncesi eğitimde müzik etkinliklerini uygulayabilmesine fırsat tanımaktır. Bu derste müzik bilgisi, müzik etkinliklerini planlama ve uygulama yer almaktadır.
ÇGP 1013 Temel Tasarım
Nokta-Çizgi ,Açık-koyu, Işık-gölge,Tarsı İlkeleri  Form Çağrışımları ve Kompozisyon, Renk, Doku, Strüktür, Nokta çizgi ile özgün yüzey düzenleme, Açık-koyu ve ışık-gölge karakalem tekniği ile objeleri hacimlendirme, Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenlemek,Yüzey düzenlemelerini renklendirmek, Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak, Strüktür uygulamaları yapmak
2.YARIYIL
TDB 1802 Türk Dili-II
Amaç, öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle açıklamaları; Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini örnekleriyle göstermeleridir. Öğrencilerin anlama (dinleme/okuma/izleme anlama) ve anlatma (sözlü ve yazılı anlatım) becerilerini geliştirmelerine, Türk ve dünya kültür ve edebiyatlarıyla ilişki kurmalarına olanak sağlar.
ATB 1802 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II
Saltanatın kaldırılması ve Cumhuriyetin ilanı, Türk inkılâbının stratejisi ve önemi, hukuk, ekonomik, siyasal, eğitim kültür alanında ve sosyal alanda yapılmış olan inkılâplar, çok partili hayata geçme denemeleri, Atatürk dönemi Türk dış politikası, Atatürk ilkeleri.
YDB 1802 İngilizce-II
Bu ders İngilizce-I dersini takip etmektedir ve aynı amaçları içerir.
ÇGP 1004 Çocuk Gelişimi-II
8-14 yaş arası ilköğretim çağı çocuklarının gelişim özellikleri ve gelişim kuramları, fiziksel bilişsel, dil, sosyal, duygusal gelişim özellikleri incelenecek.
 
ÇGP 1006 Çocuk ve Drama
Bu dersin amacı; eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.
ÇGP 1008 Sanat Ve Yaratıcılık
Öğrencilerin yaratıcılığı tanımlayabilmeleri, yaratıcılığı geliştiren ve engelleyen faktörleri açıklayabilmeleri, öğrencilerin kendi yaratıcılıklarını keşfetmeleri, geliştirmeleri ve etkinlik uygulamaları ile öğrendiklerini pekiştirmeleri.
MAT 1804 Temel Matematik-1
sayılar ,üslü ve köklü sayılar,modüler aritmetik,ondalıklı sayılar,oran ve orantı,denklemler ve eşitsizlikler
ÇGP 1010 Aile Eğitimi
Toplum ve aileyi sosyal ve kültürel yönden tanır. Çocuk ve aileyi içeren eğitim programları hakkında bilgi edinir. Okul öncesi eğitimde aile katılımını ve katılım programlarını bilir, aile katılım programı uygular.
BİP 1802 Bilgi ve İletişim Teknolojileri- 2
Bu ders Bilgi ve İletişim Teknolojileri -I  dersini takip etmektedir ve aynı amaçları içerir.
ÇGP 1012 Çocuk Edebiyatı ve Medya
Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler. Çocuk yayınlarının değerlendirilmesi. Çocukların ve ailelerin çocuk yayınları kullanmalarına rehberlik etmek; çocukların basılı ve görsel yayınları kullanmalarına rehberlik etmek, ailelere çocuk yayınlarıkullanmaları konusunda rehberlik etmek
3.YARIYIL
ÇGP 2001 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama I
Bu derste, mezun olacak öğrencilerimizin hem teorik hem de uygulamalı olarak mesleki deneyimlerinin kazan ılması ve bu deneyimlerin kullanılması için gerekli eğitim ve uygulamaya önem verilir. Bu çerçevede, öğrencilerinin teorik ve pratik derslerinde aldıkları bilgilerini kendi programları ile ilgili birim; çocuk bakımevi, kreş, anaokulu gibi uygulama sahalarında kullanabilmelerini sağlamak; bu yolla, öğrencilere mezuniyetten sonraki meslek hayatlarında gerekli olacak el becerisini kazandırmak
ÇGP 2003 Öğrenme Ve Öğretme Teknikleri
Gelişim ve öğrenme, gelişim özellikleri, ilkeleri, gelişimi etkileyen faktörler, gelişim aşamaları, öğrenme, öğrenmenin özellikleri, öğrenme aşamaları öğrenme tipleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, Davranışçı Yaklaşımda Öğrenme Kuramı, Bilişsel Öğrenme Kuramı, Sosyal Öğrenme Kuramı, Oyun Yoluyla Öğrenme Kuramı
ÇGP 2005 Çocuk Psikolojisi Ve Ruh Sağlığı
Kişilik ve benlik kavramı; kişilik gelişimi kuramları, çocukta gerçek benlik kavramını etkileyen aile faktörleri. Davranışın oluşum zinciri; uyarıcı, dürtü, güdüler, duygu. Duyum ve algı kavramları; algı özellikleri, algıda seçicilik, algıda değişmezlik, algıda organizasyon, algıda bütünlük, algı yanılması, duyum, duyum ve algı arasındaki farklar. Savunma mekanizmaları; çatışma, bastırma, yansıtma, yadsıma, yer değiştirme, karşıt tepki kurma, yalıtma
ÇGP 2007 Meslek Yabancı Dil-1
Bu derste öğrenciler akademik okuma parçalarını okuyup yorumlayabilecek ve sözlü iletişimde İngilizceyi doğru kullanabileceklerdir. Kendi alanları ile ilgili gerekli terminoloji kendilerine kazandırılacaktır. Bu dersin sonunda öğrenci; ilgili alandaki sözcükleri kullanmayı, teknik terminolojiyi, alanlarıyla ilgili literatürü takip edebilecek seviyede İngilizceyi, akademik ve mevcut okuma parçaları yardımıyla kelime hazinelerini genişletmeyi, eleştirel okuma becerilerini geliştirmeyi, yazma becerilerini geliştirmeyi, fikirlerini grup ve sınıf içi tartışmalarda ifade etmeyi öğrenecek ve bu becerileri geliştireceklerdir.
ÇGP 2009 Çocukta Bilim Ve Teknoloji
Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitimi, Bilim Etkinliğini Uygulama,Bilgisayarın Eğitim Alanında Kullanılması ,Bilgisayar Destekli Etkinlik Uygulamaları
ÇGP 2501 Özel Eğitim-1
 Özel eğitimde, teşhis aşamasından, eğitimde program düzenlenmesine kadar temel kavram ve teoriler. Özel eğitim dersinin gerekliliği, özel eğitimin tarihçesi, özel eğitim ile ilgili kavramların ve özel eğitimin ilkelerinin açıklanması, özel eğitim gerektiren gruplar,  ailelerin, toplumun özel gereksinimi olan çocuğa yaklaşımı, Türkiye ve Dünya’da özel eğitim alanında yapılanların incelenmesi.
ÇGP 2805 Araştırma Yöntem Ve Teknikleri
Araştırma konularını seçme, araştırmada temel kavramlar, araştırmanın gereği ve önemi, araştırmanın konusu (problem), problem cümlesi, ilgili kaynaklar (kaynak taraması), araştırma probleminin cevabı (hipotez), amaç ve ifade, önem, araştırmanın dayandığı temeller (varsayımlar), sınırlılıklar, tanımlar, kaynak araştırması yapma; araştırma yöntemi, evren ve örneklem, örnekleme yöntemleri, verilerin toplanmasında kullanılan yöntemler
ÇGP 2503 Çocuk Animatörlüğü
Animasyon etkinlikleri; animasyon programı, türleri, animasyon programının özellikleri, animasyon programında dikkat edilmesi gereken unsurlar, animasyon hizmetleri organizasyonu, organizasyon şeması, organizasyonda dikkat edilecek noktalar. Animasyon etkinliklerini planlama / uygulama; animasyon planlama süreci, animasyon organizasyonunu uygulama.
RTV 2801 İletişim
İletişim, iletişim nedir, süreci ve çeşitleri, öğeleri ve özellikleri, engelleri, sözlü iletişim, sözlü iletişim teknikleri, kuralları, sözlü iletişimde kullanılan yollar, etkili konuşma, yazılı iletişim, tanımı, teknikleri, kuralları, yazılı iletişimde kullanılan araçlar, yazı dilini düzgün kullanma, sözsüz iletişim, beden dili ve etkileri, giyim kuşam, kişisel imaj,
SGP 2801 İlk Yardım
 Çocuklarda ilk yardım gerektiren durumlar ve yapılması gerekli acil müdahaleler. Hava yolu, solunum ve dolaşımın normal fizyolojisi. İlk yardımın temel öğeleri. Acil müdahale manevraları (maket üzerinde uygulamalı)
ÇGP 2505 Kişisel Gelişim
Bu derste amaç, öğrencilerin kişisel ve mesleki yeterliliklerini geliştirmektir. İletişim, iletişimin öğeleri ve süreçleri, çocuk, aile ve iş ortamında ilişkiler konuları ele alınarak ve uygulama örnekleri sunmaktır.
 
İŞY 2813 İşletme Yönetimi I
 Planlama kavramı, örgütleme, yöneltme/yürütme, koordinasyon. Denetim; işlem standartları, denetim standartları, denetim araçları, denetim türleri, idari denetimler, düzeltici önlemler, denetim raporu, standart raporlar
ÇGP 2501 Özel Eğitim Uygulamaları-1
Özel gereksinimi olan çocuklar için hazırlanan bireysel eğitim programını tanımak, Çocuklar için hazırlanan bireysel öğretim programını tanımak,BÖP e uygun hazırlanmış etkinlikleri uygulamak da öğretmenle iş birliği yapmak, Akademik gelişim etkinliğini planlamaya destek olmak , Akademik gelişim etkinliğini uygulamaya destek olmak, BÖP e uygun hazırlanmış etkinlikleri uygulamak da öğretmenle iş birliği yapmak, Bilişsel gelişim etkinliğini planlamaya destek olmak, Bilişsel gelişim etkinliğini uygulamaya destek olmak, Dil ve iletişim etkinlikleri planlamaya destek olmak, Dil ve iletişim gelişim etkinliğini uygulamaya destek olmak
ÇGP 2509 Sosyolojiye Giriş
Toplumun yapısını, işleyişini, değişimini ve bunların bağlı oldukları toplumsal yasaları kavrayabilme,  Bireyin sorunlarının, toplumun sorunlarının da bireyle ilişkilerini kavrayabilme, Toplumsal sorunları kavrayabilme; toplumun ekonomik, ve kültürel kalkınmasında bilinçli bir şekilde katkıda bulunabilme, Kültürün çeşitli boyutları ne olduğu, sosyalleşme ile ilişkisi, maddi manevi ayırımı, milli kültürün anlamı, kültür değişimi, kültürler arası etkileşimini kavrayabilme, Toplumu, geçmişiyle ilişkisi içinde tanıyabilme, içinde yaşanılan durumu bilinçli bir durumda yorumlayabilme, Türk toplumunun yapısını tanıyabilme, bugünü daha bilinçli bir şekilde yorumlayabilme
4.YARIYIL
ÇGP 2002 Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Uygulamalı
Yaratıcı drama etkinlikleri, yaratıcı drama etkinliğini uygulama. Değerlendirme; öğretmenin kendini değerlendirmesi, çocukların katılımını değerlendirme, etkinliği değerlendirme.
ÇGP 2004 Seminer
Araştırma süreci ve teknikleri; araştırma türünü belirleme, araştırma konusunu belirleme, araştırma problemine yönelik kaynakların taranması, araştırma modelini oluşturmak, araştırma yöntemini belirleme, araştırmanın evrenini ve örneklemini belirleme, araştırma verilerini sonuçlandırmak, araştırma sonuçlarını yorumlamak, araştırma sürecini raporlaştırmak.
ÇGP 2010 Çocuk Hakları ve Koruma
Bu dersin amacı, öğrencilerin, çocuğun hakları ve korunması hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu derste Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları, çocuk ihmal ve istismarı ve buna yönelik koruyucu önlemler ve de çocuk haklarının korunması konusunda yapılan çalışmalar değerlendirilmektedir.
ÇGP 2010 Çocukla İletişim
İletişim, iletişim nedir, süreci ve çeşitleri, öğeleri ve özellikleri, engelleri, sözlü iletişim, sözlü iletişim teknikleri, kuralları, sözlü iletişimde kullanılan yollar, etkili konuşma, yazılı iletişim, tanımı, teknikleri, kuralları, yazılı iletişimde kullanılan araçlar, yazı dilini düzgün kullanma, sözsüz iletişim, beden dili ve etkileri, giyim kuşam, kişisel imaj, çocukla etkili iletişim teknikleri
ÇGP 2008 Meslek Yabancı Dil-2
Bu ders Meslek Yabancı Dil-2 dersini takip etmektedir ve aynı amaçları içerir.
ÇGP 2502 Özel Eğitim-II
Çeşitli engelli gruplarının özellikleri ve eğitimleri (dil ve iletişim bozuklukları, uyum ve davranış problemi olanlar, süreğen hastalığı olanlar, üstün yetenekli çocuklar, öğrenme güçlükleri), kaynaştırma ve dahil etme programları , engelli çocuk ailelerinin ihtiyaçları ve sorunları konusunda bilgilendirmek, erken müdahale programlarını incelemek ve çeşitli kuruluşlarda uygulama  yaparak bilgilerin pekiştirilmesi
ÇGP 2504 Meslek Etiği
 Zorunlu etik ve ahlak kavramları; etik ve ahlak ilişkisi ,ahlaki değerler, ahlaki gelişim süreci,etik kuralları,etik toplum ilişkisi,etik davranışı etkileyen faktörler. etik sistemleri; toplumsal sözleşme etiği,kişisel etik sosyal yaşam etiği. kültür normlar değerler
ÇGP 2506 Davranış Yönetimi
Bu dersin amacı, beden dilinin doğru kullanımının öğretilmesi, sözlü ve sözsüz iletişim becerisinin kazandırılmasıdır.
ÇGP 2508 Özel Eğitim Uygulamaları-2
Özel gereksinimli çocuklar için psiko-motor gelişim etkinliği planlamaya destek olmak, Psiko-motor gelişim etkinliğini uygulamaya destek olmak, Özel gereksinimli çocuklar için özbakım geliştirecek etkinliği planlamak ,Özbakım becerisi geliştirecek etkinliği uygulamaya destek olmak ,Toplumsal uyum becerileri etkinliği planlamaya destek olmak ,Toplumsal uyum becerileri geliştirecek etkinliği uygulamaya destek olmak, Duyuşsal gelişime uygun etkinlikleri planlamak , Duyuşsal becerileri geliştirecek etkinliği uygulamaya destek olmak, Duyuşsal becerileri geliştirecek etkinliği uygulamaya destek olmak
ÇGP 2510 Çocuk ve Çevre
Çevre Eğitimi, Çevre Eğitim Etkinliklerini Uygulama, Çevre Bilincini Oluşturma  Çevre Sorunları ,Çevreyi Koruma Bilincine Uygun Sınıf İçi Önlemleri
ÇGP 2512 SANAT Etkinliklerini İzleme
Sanat ve sanat dalları; sanatın tanımı, terimleri, sanatın tarihsel gelişimi, sanatın gerekliliği, önemi, başlıca sanat dalları. Sanat dallarının önemi; plastik sanatların, ritmik sanatların, fonetik sanatların önemi.
ÇGP 2514 Özel Eğitimde Araç Geliştirme
Görme engelli çocuğun gereksinimlerine uygun araç tasarlamak,  İşitme engeli, dil ve konuşma güçlüğü olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç tasarlamak, Zihin engelli çocuğun gereksinimlerine uygun araç  tasarlamak, Bedensel engelli çocuğun gereksinimlerine uygun araç- gereç tasarlamak
 
İŞY 2808 Kalite Yönetim Sistemleri
Kalite kavramı, Standart ve  standardizasyon,Standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi, Yönetim kalitesi ve standartları, Çevre standartları, Kalite yönetim sistemi modelleri, Stratejik yönetim , Yönetime katılma, Süreç yönetim sistemi, Kaynak yönetimi sistemi
İŞY 2814 İşletme Yönetimi-2
Planlama Yapmak, Örgütleme, Yöneltmek, Koordinasyon Sağlamak, Denetim Yapmak, İş Analizi Yapılmasını Sağlamak, İnsan Kaynaklarını Planlamak, İş gören Adayı Bulmak, İş göreni Seçmek ,İşe Alıştırma(Oryantasyon) Eğitimi Vermek, İş gören Performansını Değerleme, İş görenin Eğitilmesini Sağlamak, Kariyer Planlaması Yapmak, İş Değerleme Ücretlendirmek, Üretimi Planlamak, Üretimin Gerçekleşebilmesi için Örgütleme Yapmak, Üretimin Gerçekleşebilmesi için Örgütleme Yapmak, Kapasite ve Stok Planlaması,Hedef Pazarı Belirlemek, Ürün Geliştirme, Fiyatlandırma Politikalarını Belirlemek, Tutundurma Politikalarını Belirlemek,Tutundurma Politikalarını Belirlemek, Dağıtım Politikalarını Belirlemek, Müşteri İlişkilerini Yönetmek,Gelir ve Gider Hesaplarını Yönetmek, Borç ve Alacakları Yönetmek, Varlıkları Yönetmek,Kaynakları Yönetmek
SGP 2804 Çevre Koruma
Çevre yönetmelikleri, yönetmeliklerde belirtilen çevre kuralları, yönetmeliklerde belirtilen şekilde çalışma ortamını düzenlemek, çalışma ortamı ile ilgili risk analizi yapmak, risklerin kontrolünü gerçekleştirmek, çalışan sağlığı korunması için önlemler almak, potansiyel risk kaynaklarını azaltıcı tedbirler almak.
ÇGP 2520 Erken Çocukluk Döneminde Farklı Yaklaşımlar
Erken çocukluk dönemindeki belli başlı yaklaşımlar konusunda temel bilgiler edinme. Head Start, Proje, Reggio Emilia, High Scope, Montessori, Bank Street, Waldorf Yaklaşımları ile ilgili ilke, kavram ve uygulamaları ayrıntılı analiz edebilme. ve Türkiye için bu yaklaşımların uygulanabilirliği konularında yorumlama ve uygulama yeterliliğine sahip olma.